قیمت عمده نمک مخصوص کشاورزی


استفاده از نمک در صنعت کشاورزی مزیت های مختلفی دارد که افراد زیادی از آن بی اطلاع هستند. نمک مخصوص کشاورزی با نام اپسوم با شیوه های مختلف باعث تسریع رشد هر چه بیشتر گیاهان می شود که طی سالهای اخیر مورد توجه کشاورزان نیز قرار گرفته است. قیمت عمده و نرخ فروش این محصول در بازار تحت تاثیر نوسانات عرضه و همچنین میزان خلوص و دیگر ویژگی های کیفی این محصول تعیین می شود. برای خرید بهترین نوع نمک کشاورزی مناسب ترین راهکار چیست؟قیمت عمده نمک مخصوص کشاورزی

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

مراحل تولید نمک مخصوص کشاورزی

مراحل تولید نمک مخصوص کشاورزی نمک از مواد معدنی طبیعی است که ترکیبات منحصر به فردی از ید، گودگرد، پتاسیم و منیزیم در ترکیبات آن دیده می شود. البته همینجا باید یادآور شویم که بین نمک با مصارف خوراکی و نمک های مصرفی در صنایع دیگر از نظر ترکیبات تفاوت زیادی وجود دارد.
در صنعت کشاورزی از این ماده جهت رشد انواع گیاهان و درخت، بهبود حاصلخیری خاک و کیفیت آن استفاده می کنند. به این نوع نمک، اپسوم یا نمک حمام می گویند که نام علمی آن سولفات منیزیم است. البته ترکیب نمک اپسوم با آب ولرم برای رفع دردهای عضلانی نیز همواره از سوی متخصصان توصیه می شود.
یکی از ویژگی های این نوع نمک عدم داشتن PH بالا است. به این معنی که میزان PH اپسوم خنثی بوده و بدون نگرانی از افزایش PH خاک مورد استفاده قرار گیرد. راهکار و شیوه های مختلفی برای بکارگیری نمک مخصوص کشاورزی با هدف تامین مواد مغذی خاک مانند پتاسیم و منیزیم وجود دارد که سه نمونه از پرکاربردترین آنها عبارتند از:

  • ترکیب آب و نمک به صورت اسپری روی برگ گیاهان
  • مرهم گذاشتن نمک اسپوم در طول فصل رشد گیاه
  • افزودن نمک به خاک هنگام کاشت گیاه

بازار عرضه نمک مخصوص کشاورزی

بازار عرضه نمک مخصوص کشاورزی میزان استفاده از نمک برای افزایش رشد گیاه و تقویت خاک باید بر اساس استاندارد و طبق دستور کارشناسان حوزه کشاورزی صورت گیرد. درصد بکارگیری این ماده معدنی بر حسب نوع گیاه، اندازه و طول آن و دوره ای که قصد استفاده از آن را دارید، متفاوت خواهد بود.
در بازارا داخلی انواع نمک مخصوص کشاورزی با درجات کیفی مختلف به صورت بسته بندی یا فله ای عرضه می شوند. بنابراین قیمت نمک تحت تاثیر شیوه عرضه، نوع بسته بندی، درجه خلوص، حجم سفارش و میزان عرضه و تقاضا همواره متغییر است. بنابراین برای خرید در حجم بالا، استعلام قیمت روز و همچنین شناخت برندهای تولید اهمیت زیادی دارد.
طی سالهای اخیر عرضه نمک مخصوص کشاورزی با شیوه های نوین و بدون واسطه کاهش قیمت و دسترسی خریدار به این محصول را فراهم آورده است. برای این منظور نمایندگان عرضه و فروش این مرکز آماده همکاری با باغداران و شرکت های خدماتی در این زمینه هستند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

امکان ارسال دیدگاه جدید وجود ندارد.